stora julinlägget.

9.00 är det grötfrukost på julservisen. 
gran.
barndomshemmets vardagsrum. mamma och pappa är bra på att möbelhandla på loppisar. i bakgrunden syns pappas lp-samling.
skamlös selfie.
vi gillar att äta i min familj så inte alldeles för lång tid efter frukost är det fika. dunderfika.
jag har alltså inte ens tagit en fjärdedel av alla kakor som erbjuds. 
15:00 är det ju kalle anka! dock var jag lite upptagen med att fixa med maten (gjorde egen hovmästarsås, äpplechutney och var revbensansvarig)
julbord.
jag HATAR brysselkål (stilpoäng till den som förstår referensen)
rimstuga. jag rimmade fint till broders (som synes på bilden) munchkinspel och till pappas peter gabriel-biljetter. pappa förstod var det var på tipset "brukade figurera i första mosebok". jag blev lite imponerad. (bakgrund: peter gabriel är en artist som frontade genesis innan phil collins tog över. första mosebok på engelska = genesis).
vi har så fin gran i år! kungsgran. tät och grön och åh.
julklappar! fick massa böcker att läsa. bl.a. slauhterhouse 5 och to kill a mockingbird. från bästa hanna fick jag förutom to kill a mockingbird ett set med skisspapper och kolpennor. tror hon tycker att jag ska börja teckna mer igen. fick också sarjatonporslin och eva solo-vinglas. och så fick jag jonathan johanssons samt veronica maggios nya. bland annat.
 
(sen är det ju självklart självklart självklart att en kollar på karl bertil, men då är en ju för upptagen med att faktiskt kolla för att kunna ta kort.)

Kommentarer:

1 Malin Aurora:

skriven

Så mysigt!

Kommentera här: