we can do it.

 
 
nu när musikhjälpen är över kan vi behöva något nytt att lyssna på. för ett tag sen gick jag igenom mina spellistor och märkte något jag kanske mindre roligt. nästan alla mina spellistor var bara fyllda av låtar av män eller band bestående av bara män. det gjorde att jag kom att tänka på alla gånger jag hört folk säga saker i stil med:
 
"men jag tycker liksom bara inte att tjejer är lika duktiga på att spela musik som killar."
 
"tjejer är inte lika musikaliska."
 
"tjejer sjunger inte lika bra. det bara är så."
 
käften, säger jag (fast jag varken är musikalisk eller kan sjunga men det spelar ingen roll). givetvis satte jag ihop en spellista bestående av massa kvinnliga musiker jag tycker är bra, bara för att visa att vi visst kan. och är duktiga. och musikaliska. och kan sjunga bra.
 
här är den: oh we can do it
 
har ni några mer förslag på musiker och artister att lägga dit får ni gärna tipsa i kommentarerna (tror inte på collaborative playlists eftersom det är lika lätt att ta bort alla låtar som det är att lägga till en). puss!
 
 

Kommentarer:

1 Josefine:

skriven

Så jävla bra initiativ!!!!!!!!

Kommentera här: