från waste of paint till ohfridays

ord brukar komma relativt lätt till mig. eller, åtminstone så brukade de det. nu har jag suttit och försökt skriva någon slags introduktion eller "hej-jag-bytte-blogg"-text aningen för länge. det blev en lista.
 
1. jag bytte blogg, nu finns jag här istället för där.
 
2. en av mina favoritdofter är regn och syrener.
 
3. några av mina favoritförfattare är john green, jostein gaarder och jonas gardell. vilket är konstigt, för att alla har initialerna j.g.
 
4. när jag gick i högstadiet hade vi svensklektioner om poesi. läraren frågade vad vi tänkte på när vi hörde det ordet. poesi. killarna längst bak med kepsen bak och fram skrattade till och suckade högt. någon längre fram muttrade "fett töntigt" i samma ögonblick som jag svarade "Karin Boye". 
 
5. jag bor i göteborg. han bor i uppsala.
 
6. en av mina favoritregissörer är wes anderson. en annan är tim burton.
 
7. jag skrev en bok som projektarbete i gymnasiet.
 
8. min mobils anteckningar är full av korta meningar. exempel
    a. döden spelar över öppna hav
    b. om regn och dimma skulle ha en melodi
    c. som kevlar mot komplimanger
 
9. jag har en konstig vana att sortera apelsinskal i storlektordning.
 
10. jag tycker synd om mårran. hon är bara missförstådd.
 
 

Kommentera här: