fröken frimans krig

 
var det någon som såg svt:s fröken frimans krig igår? jag råkade titta av en slump, jag hade precis sett på spåret innan och satt bara kvar framför tv:n. jag brukar inte vara så överdrivet förtjust i svenska filmer och serier, men den här verkar inte så dum (om man bortser från vissas skådespelarinsatser). "om klass- och kvinnokamp i början av 1900-talet".
 
här skrattade vi vid tv-soffan ganska högt:
här skrattades det inte så mycket: 
sanningar.
och så det bästa citatet av de alla:
 
finns att se på svt play! kan vara värt att följa tror jag. om jag lyckas att inte tänka så mycket på att det verkligen låter som att vissa av dem bara läser repliker, vill säga. och om jag lyckas att inte bli snorarg på hur männen och samhällsstrukturerna är, vill säga.
 

Kommentarer:

1 lisa:

skriven

så bra serie! ska se andra delen i morrn! =)

2 Emelie:

skriven

Har tänkt att se den serien men inte helt kommit mig för, får ta och kolla igenom allt snart!

Kommentera här: